duminică, 25 octombrie 2009

bunicul meu

Fiecare dintre noi are un bunic. Sau cel putin are amintiri in care un bunic cu barba alba, parca rapit din povestirile lui Ispirescu, sta pe prispa si isi ridica sprancenele cand aude glasurile nepotilor. Bunicul ramane o figur marcanta a copilariei noastre, indiferent de cine suntem noi. Eu pe bunicul meu il mai am aproape. Sunt norocoasa. Si acum, la 30 de ani simt nevoia sa ma mai stranga in brate, sa il mai trag de barba sau sa ii spun pe acelasi ton de acum 15 ani: Bunicule, unde zboara pasarile.
Cu acelasi glas ragusit, cu acelasi zambet senin pe chip imi raspunde de fiecare data: Se duc acasa, nepoate, se duc acasa.

Copila fiind, obisnuiam sa ma cuibaresc in pat langa el, in noptile friguroase de iarna. Acum nu mai fac lucrul asta. Nu mai am timp. Daca mi-a marcat ceva copilaria, au fost emisiunile de la radio pe care le ascultam impreuna cu bunicul. Era, inainte de toate, prietenul meu. Era cel mai bun prieten al meu.
M-a invatat ce inseamna lipsa de comunicare si cat de mult poate dauna un cuvant aruncat la nervi.

Curiozitatea ma invingea de multe ori. Si avea rabdare ca de fiecare data sa imi raspunda. M-a invatat ce e bunatatea, altruismul. Parca il vad si acum cum statea la masa, cu ochelarii lui negri pusi pe nas, citindu-mi ziarul. Asa am invatat si eu sa citesc. Motaia pe fotoliu co ochelarii pe piept, doar de teama sa nu se puna in pat sa ma trezeasca. De multe ori stateam si il urmaream cum doarme. Nu conta ca venea de la munca nebarbierit. Nu conta ca e obosit. Era bunicul meu. Si intotdeauna dormeam cu el. Cu bunica am avut o relatie obisnuita. Nu ne certam, nu vorbeam prea multe. Dar cu bunicul era altfel. Vroiam sa fie doar al meu. Eram geloasa ca trebuia sa plece. Vroiam sa plec si eu cu el. Nu conta unde mergem. Eram doar noi doi. Doi prieteni vechi de cand lumea.

Intotdeauna isi gasea timp pentru mine. M-a invatat ca familia e foarte importanta. M-a invatat sa ii iubesc si pe dusmani. M-a invatat ca in viata trebuie sa vrei tot timpul mai mult. Si ca niciodata nu esti invins decat atunci cand te consideri invins.
Oh, Doamne, cate prostii am facut cand eram mica. Si a gasit puterea sa treaca peste toate. Ma inveselea cand eram trista, ma apostrofa cand mai faceam cate o boacana. Orice imi spunea, nu conta. Era bunicul meu.

Am crescut, am plecat si…mi-e dor de el. Ma intreb daca isi mai aduce aminte de nazdravaniile pe care le-am facut atunci. Imi spunea ca un bunic stie totul. Si eu il credeam. Inca il mai cred. Si poate ca daca nu as fi atat de preocupata de rutina cotidiana, mi-as aminti sa ma mai duc si pe la el. Asa, sa mai dorm odata in patul lui, sa il inghesui la perete doar pentru ca mie imi place sa dorm la margine.
Cred ca plec acasa. Mi-e dor de prietenul meu. Asa ca ma duc sa ma cuibaresc langa bunicul meu. Nu esti niciodata prea mare sa dormi cu bunicul…cel putin eu nu sunt...
Doamne te-am rugat de Craciun, sa iei ani din viata mea si sa-i dai bunicului meu,... era cel mai frumos cadou de Craciun pe care mu-l puteai face....dar n=ai facut-o, si toata viata am sa intreb... de ce...?????

3 comentarii:

  1. -am iubit şi îi iubesc sincer...până la capătul capătului şi dincolo de tot ce înseamnă o despărţire!

    Dincolo de golul ce l-au lăsat, a rămas plinul şi dragsotea infinită de ei, de toate clipele noastre împreună, de poveştile la gura sobei, de jocuri, de serile afară pe târnaţ, de zilele însorite, de glasurile lor, de tot ce au dăruit ei atât, de sincer, de pur şi frumos!


    Şi cum spuneam...bunicii ne duc mai departe ca şi pe o poveste...

    Ei sunt cu adevărat povestea nostra şi nu se vor sfârşi niciodată!!!




    Ei vor trăi mereu şi se vor continua întotdeauna cu..."Au fost odată ca şi niciodată..."

    RăspundețiȘtergere
  2. am ajuns si la bunicul... din pacate mult prea tarziu. Bunicul a murit. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace. Cat de mult ma doare.... Oare ce o sa ma fac eu fara el???

    RăspundețiȘtergere
  3. Sufletul meu era slab, şiroaie de lacrimi grele mi se prelingeau pe obrazul rece. Vroiam să mă opresc din plâns, dar nu puteam. Nimeni şi nimic nu puteau să mă ajute în acele momente. Faptul că bunicul meu nu mai era m-a dărâmat complet. El era pentru mine modelul meu în viaţă, prietenul meu cel mai bun, era sfătuitorul meu; de fiecare dată când aveam o problemă, o nelămurire, mă duceam la el şi se părea că el mă înţelegea cel mai bine, îmi cunoştea mereu gândurile. La cine o să mă mai duc de-acum încolo?

    Până la urmă o să trebuiască să accept realitatea, bunicul meu nu mai este.

    RăspundețiȘtergere